Bu Blogda Ara

29 Mayıs 2010 Cumartesi

Oyun sonrası gelişmeler!





Aklımın karışık,saçlarımın kabarık olduğu bir günde yazmış olduğum şahseser "In my fairyland" i bitirdiğim sırada aklımdan geçmişti ingilizce tiyatro sergileme fikri.. neden olmasın dedim işin içinde gönüllü ben varım bi kere,e kendime de son derece güveniyorum bu konu da ..tek yapmam gereken emin olup müdür beye söylemekti,nihayetinde o da hem fikir oldular.Geri kalan iş öğrenci seçmekti.He en zoru Romeo bulmak olucaktı,çok rolu vardı ,sarışın olmalıydı,ingilzcesi intermediate seviye de olmalı,kendine baktırmalıydı.O zamanlar tabi ki ben arka planda director olucaktım...gerisi tahmin etmeniz hiç de zor değil olamadım ki arka planda :)Bi baktım ki Juliet olmuşum ama Romeo'm yok :/ Baş roller tamamlandı.Sonra Paris yaptığım bir öğrencim Romeo olmak istedi ve oldu.Başta kendisinden çok umutsuzddum ama kendileri bana inanmakla,istemekle olabileceğini layıkıyla gösterdi.Kimse ciddiye almamıştı başka,oyunun ingilizce oluşu ,bir de yanlış telaffuz söz konusu olunca herkes gülüyordu.Oyunu okuyan yok,herkes hazıra konuyordu.Bu ben denizi had safha da sinir etmişti.Çünkü 12 saat çalışan ben deniz 2 saatlik aralarımı oyun için feda ediyordum,edecektim de ..istemiştim,heves etmiştim bi kere öyle böyle derken çalışmaların vasat olduğu bir anda Engin (Tybalt) çıkıverdi karşıma,kendileri senelerce tiyatro oynamış ve yönetmiş,ingilizcesi vasat olmasına rağmen :) dinleme yaparak,benim de yeri geldiğinde uyarmamla beraber gidişhata bir yön verdi.Maximum iki buçuk hafta içerisinde kendimizi toparladık.Nefret dolu bakmamız gereken yerlerde cıvıyan arkadaşlara bile bir şekil geldi.En güzel zamanlarımdı...özellikle diyaframımızı açmak için kıçımız yırtılana kadar " taksi,taksi " deyip te konferans salonuna güvenlik görevlisini getirtmek çok komikti.

Oyunumuz harikulade sergilendi.Herkesin umutsuz olarak baktığı oyunumuz büyük ses getirdi.Tekrar isteniyor ama öğrencilerimin finalleri nedeniyle oyun tarihini erteledik.Oyundan bir gün öncesinde dekoru yaptık ki zaten o da patlak verdi,her Romeo deyişim de pencereler düştü :) benim ölümüme dayanamayan Romeo kendini öldürmek istedi ve ölü halde elini muma değdirince tabi insan hali bir irkilme yaşadı ve çok kahkaha patladı.Tybalt ve Romeo'nun kavga sahnesinde Romeo'nun hiddetle "Nooooooooo",Tybalt'ın " Yesssssssssssssss" diyişi yıktı geçirdi :) Benim zaten asıl metinden eklediğim kederli sözlerim herkesin dilinde :) He bir de Hande Yener doğru diyor hor görmeyin kadını orjinali Romio Romio 'dur!

Yakın bir zaman da sizlerle video'yu da paylaşacağım :) sevgiler öpücükler muahhh muahhhhhh

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder